חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תוספת עבור בן זוג נכות כללית

תוספת עבור בן זוג נכות כללית

תוספת תלויים (תוספת עבור בן זוג נכות כללית) משולמת עבור בני זוג וילדים של מקבלי קצבת נכות כללית. זו התוספת שניתן למבקשי קצבת נכות על מנת להקל על העומס הכלכלי של המשפחה המורכבת ממבקש הקצבה, בן/בת הזוג והילדים.

תוספת עבור בן זוג נכות כללית - התוספות השונות לקצבת נכות כללית

תוספת בשיעור מלא:

  1. מקבלי קצבה עם דרגת אי כושר מלאה (100% או 75%): התוספת המלאה משולמת למבקשי קצבת נכות שזכאים לדרגת אי כושר מלאה (100% או 75%). זה כולל מקבלי קצבה שלא עובדים ומקבלי הקצבה שעובדים. 

  2. מקבלי קצבה עם דרגת אי כושר חלקית (60%, 65% או 74%) שעובדים ומשתכרים מעל 2,493 ₪ ברוטו בחודש: גם כאן, עבור מבקשי קצבת נכות שזכאים לדרגת אי כושר חלקית (60%, 65% או 74%) והם גם עובדים ומשתכרים בסכום מעל 2,493 ₪ ברוטו בחודש, יש זכאות לתוספת בשיעור מלא.

תוספת חלקית:

מקבלי קצבה עם דרגת אי כושר חלקית (60%, 65% או 74%) שלא עובדים, או שהם עובדים ומשתכרים פחות מ-2,493 ₪:מבקשי קצבת נכות שזכאים לדרגת אי כושר חלקית ולא עובדים, או עובדים אך משכורתם נמוכה מ-2,493 ₪ ברוטו בחודש, זכאים לתוספת חלקית בהתאם לחלקיות הדרגה.

תוספת עבור בן זוג נכות כללית: תוספת עבור בני זוג

תקנות קצבת נכות מסמנות כי אם הכנסת בן/בת הזוג של מקבל/ת הקצבה אינה עולה על 6,766 ₪ ברוטו בחודש (נכון ל-2023) ובנוסף בן/בת הזוג אינם מקבל/ת קצבה אחרת, אזי תשולם תוספת עבור בן/בת הזוג.

במילים פשוטות, אם בן/בת הזוג של מקבל/ת הקצבה אינם נכללים בזכאות לקצבה משל עצמם, והכנסתם לא עולה על 6,766 ₪ בחודש, אזי הם זכאים לתוספת.

השאירו פרטים לקבלת מידע נוסף


תוספת עבור בן זוג נכות כללית - מימוש זכויות

תהליך מימוש הזכות לקצבת נכות ותוספותיה כולל מספר שלבים:

  1. מילוי טופס השלמת מידע לתשלום תוספת: עם בקשת קצבת נכות, יש למלא טופס השלמת מידע המתייחס לתשלום תוספת בגין בן/בת זוג וילדיהם. טופס זה ממלא את הפרטים הנדרשים ומוסר את המידע הכללי המשמעותי למספר תחומים, כולל ההכנסות הנכונות והמידע המשפחתי.
  2. תשלום התוספת: התוספת תשולם לזכאים כחלק מקצבת הנכות הכוללת שהם מקבלים. זהו השלב בו התשלום מתבצע על פי המידע שנמסר ובהתאם להכנסות והתנאים המצוינים בתקנות.
  3. תשלום ישיר לחשבון בן/בת הזוג: אם בן/בת הזוג של מקבלי הקצבה מעוניינים שהתוספת תשולם ישירות לחשבונם, יש להגיש טופס תביעה לתשלום תוספת תלויים. פרטי התשלום ישולמו על פי הפרטים המסופקים.
  4. התקנות למקרים מיוחדים: מקרים של זוגות שהתגרשו או ילדיהם נמצאים בחזקת אחד ההורים, יקבלו טיפול מיוחד ותשלום התוספת יעשה לפי הכללים המתאימים לכל מקרה.
  5. תשלום רטרואקטיבי: בהתאם למענה על תנאי הזכאות טרם הגשת הבקשה עצמה, תשלום התוספת עשוי להימסר גם על פי תקופה רטרואקטיבית, עד תקופה מסוימת.

כל השלבים הללו מתבצעים על פי נהלים והוראות החוק הרלוונטיות, וכלל המידע הנדרש מפרטי הזכאים והתנאים המגיעים לכל סוג של תוספת כפי שמפורט בתקנות. יש חשיבות מרבית למילוי הפרטים הנכונים ולספק את המסמכים הנדרשים כדי שהתהליך יוכל להתנהל בצורה חלקה.

תוספת עבור בן זוג נכות כללית

תוספת עבור בן זוג נכות כללית - לסיכומו של דבר

התשלום מתבצע על פי הכנסותם של בני/בנות הזוג והילדים, ובהתאם לתנאי הזכאות הקבועים בחוק. התשלום (תוספת עבור בן זוג נכות כללית) עשוי להשתנות בהתאם לרמת ההכנסות ולמספר הגורמים המשתנים כגון נכות חלקית או מלאה, ילדים וכו'.

על מנת לממש את התוספת, יש צורך למלא טפסים רלוונטיים, לספק את המסמכים הנדרשים ולהגיש אותם למוסד לביטוח לאומי לפי ההוראות המתאימות. התהליך כולל את השלבים שהוזכרו קודם וכן נבדק על פי התנאים הכלליים והמיוחדים לקבלת התוספת.

כאשר הבקשה לקבלת תוספת תלויים (תוספת עבור בן זוג נכות כללית) לקצבת הנכות מוגשת בנפרד מהגשת טופס התביעה לקבלת קצבת הנכות הכללית, יש חלון זמן מוגבל להגשת הבקשה.

עד 12 חודשים ממועד תחילת הזכאות לקצבת הנכות הכללית, ניתן להגיש את הבקשה לקבלת תוספת התלויים.

נכון לתוקף המידע שנמסר, ניתן לקבל את התשלום הרטרואקטיבי לתוספת זו במשך לא יותר מ-12 חודשים ממועד הגשת טופס הבקשה לתוספת.

מאמרים נוספים

מדוע לדבר עם שביל הזכויות?

אחוז מאוד גבוה לא מודע לעובדה שהם אינם מממשים את זכויותיהם הרפואיות אשר מגיעות להם על פי חוק.

חלק מאותם אנשים נמנעים מתחילת הליך מימוש הזכויות הרפואיות עקב הבירוקרטיה הקשה אשר צפויה להם בדרך.

הקמנו את חברת שביל הזכויות בדיוק בשביל אותם האנשים שרוצים לקבל את זכויותיהם הרפואיות במהירות האפשרית ובלי לדאוג מהבירוקרטיות הקשות שעלולות לצוץ בפניהם במהלך הדרך.

אנחנו בחברת שביל הזכויות בע"מ עוסקים יום יום בבעיות רפואיות וכלכליות של לקוחות. 

לעתים קל מאוד להישאב לשגרה של עוד לקוח ועוד לקוח  ומבלי לשים לב לאבד את הבסיס שהוא החמלה, אנושיות והקשבה ללקוח.

אנו בחברת שביל הזכויות מזכירים לעצמו כלל ברזל.

מאחורי כל סיפור של לקוח עומדים חיים שלמים, משפחה, בעיות כלכליות וגורמים נוספים שלא תמיד אנחנו מודעים  אליהם. היו רגישים למצב.

בחברה שלנו אנושיות, חמלה ודאגה ללקוח הוא הכלל הראשון!

תוכן עניינים

קטגוריות
השירותים שלנו
חייגו 054-7274614 או
השאירו פרטים לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות!
הפופולריים ביותר
עוד מאותו נושא
Open chat
לשיחה מהירה לחץ כאן
לשיחה מהירה לחץ כאן