חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פטור ממס הכנסה לחולי סרטן

פטור ממס הכנסה לחולי סרטן

יש הרבה חולים אשר חולים במחלת הסרטן וצריכים לעבור טיפולים קשים שברוב המקרים יפגעו בתפקוד היומיומי. הפגיעה הזו מביאה לידי כך שאותם חולים אינם מודעים לזכויות שלהם במס הכנסה. פטור ממס הכנסה לחולי סרטן הוא מנגנון שמטרתו להקל על עומסם הכלכלי של חולי סרטן ולסייע להם בהתמודדות עם המחלה. 

על פי החוק, חולי סרטן זכאים לפטור ממס הכנסה על כל הכנסה שהיא מתקבלת על ידם, כגון דמי ביטוח בריאות, תשלומי פיצויים וכדומה. בנוסף לפטור ממס הכנסה, חולי סרטן זכאים גם למגוון תמיכות והטבות נוספות, כגון פטור מתשלומי רכב, זכות לחופשת מחלה ממושכתה, זכות לטיפולי בריאות נוספים ועוד. רוצים לדעת עוד בנושא של פטור ממס הכנסה לחולי סרטן? כדאי לכם להמשיך לקרוא.

מהן הזכויות של חולי סרטן לפי פקודת מס הכנסה?

כשזה נוגע לנושא פטור ממס הכנסה לחולי סרטן, חולי הסרטן זכאים למספר זכויות על מנת לסייע להם להתמודד עם המצוקה הכלכלית והבריאותית הקשה שהם נמצאים בה.

ברוב המקרים, חולי הסרטן לא יהיו מודעים לעובדה שבעקבות מחלת הסרטן הם זכאים בצורה שלא משתמעת לשתי פנים לפטור ממס הכנסה לחולי סרטן.

לפי פקודת מס הכנסה, חולה במחלת הסרטן אשר נקבעו לו 100% נכות יהיה זכאי לפטור ממס הכנסה לחולי סרטן. הפטור הזה עשוי להגיע לסכומים נכבדים ביותר.

פטור ממס הכנסה לחולי סרטן

אילו דברים כדאי לכם לדעת בנושא פטור ממס הכנסה לחולי סרטן?

פטור ממס הכנסה לחולי סרטן הוא הטבת מס לאנשים אשר סובלים מסרטן והיא מאפשרת להם להפחית את העומס הכלכלי של הטיפול במחלה.

כדי לקבל פטור ממס הכנסה לחולי סרטן עליכם לעמוד בתנאים הבאים:

  • החולה שמגיש בקשה עבור פטור ממס הכנסה לחולי סרטן חייב להיות מאושפז בבית חולים או לקבל טיפול בקהילה על ידי מקצוען מוסמך.
  • החולה חייב להיות מוכר כנכה במאת האחוזים מהביטוח הלאומי ואז לקבל פטור ממס הכנסה לחולי סרטן.

  • החולה חייב להיות מסוגל להתפקד רק בצורה מוגבלת או לא בכלל עקב הסרטן ורק כך יוכל לקבל פטור ממס הכנסה לחולי סרטן.
  • יש להציג תעודת רופא מטפל המאשרת את המצב הבריאותי של החולה ואת הצורך בטיפול ובהתאם גם קבלות מתאימות.

  • יש להגיש בקשה למפקח המס במחלקת המס המקומית עם התעודה של הרופא המטפל ואז יוכל המבקש לקבל פטור ממס הכנסה לחולי סרטן.

  • חולה שקיבלת את האישור של הוועדה בביטוח הלאומי זכאי לקבל פטור ממס הכנסה לחולי סרטן וגם זכאי להחזר עד חצי שנה אחורה.

כדי לדעת עוד על התנאים המדויקים והנדרשים לזכות בפטור ממס הכנסה לחולי סרטן, מומלץ לפנות למפקח המס במחלקת המס המקומית או להתייעץ עם מומחה מיסים או עו"ד המתמחה בתחום זה.

פטור ממס הכנסה לחולי סרטן – איך מתבצע החזרת המס לחולי סרטן?

במקרה של קבלת פטור ממס הכנסה לחולי סרטן יש לבקש את הפטור ממס הכנסה ממשרד המס הממשלתי.

לאחר קבלת פטור ממס הכנסה לחולי סרטן, תהליך החזרת מס הכנסה ישתנה בהתאם למצבו הפיננסי של החולה. 

אם הכנסתו של החולה נמוכה מסף המס המיועד לתשלום וגם קיבלת פטור ממס הכנסה לחולי סרטן, אז אין צורך לעשות שום פעולה נוספת כדי לקבל החזר מס. זאת משום שהמס המיועד לתשלום כבר נוסף לסכום ההכנסה שלך ולא יידרש לתשלום נוסף. 

אם הכנסתו של החולה עולה מעל לסף המיועד לתשלום, אך הוא רכש חפץ שמורה עליו מס, ייתכן שיהיה עליו להגיש בקשה להחזר מס כפי שנגבה ממנו עבור אותו החפץ. על מנת לבקש החזר מס, יהיה עליו למלא את טופס הבקשה להחזר מס ולהגיש אותו למשרד המס הממשלתי. 

בטופס עליו לציין את הפרטים המתאימים למידע הפיננסי שלו, כמו גם את סכום המס שנגבה ממנו ואת התאריך בו הוא נגבה. אם יש לכם עוד שאלות בנוגע להחזר מס לבעלי פטור ממס הכנסה לחולי סרטן, כדאי לכם לפנות למס הכנסה לקבלת פרטים נוספים.

פטור ממס הכנסה לחולי סרטן

פטור ממס הכנסה לחולי סרטן – מי זכאי?

כאמור, קיים בישראל פטור ממס הכנסה לחולי סרטן ולפי כללי החקיקה במדינה ולפי תנאי הפטור המפורטים בכללי המס, אלו האנשים שזכאים לקבלת פטור ממס הכנסה: בישראל, לפי חוק מס הכנסה, חולי סרטן זכאים לקבל פטור ממס על כל הכנסה שהם מרוויחים בעוד הם מטפלים במחלתם. 

הפטור מתחיל מהחודש שבו החולה מתחיל את הטיפול ועד סוף השנה המסוכם של הטיפול. כדי להיות זכאים לפטור ממס הכנסה, חובה על החולה להציג את התעודה הרלוונטית מהרופא המטפל. אז אם אתם עומדים בקריטריונים, אל תקלו ראש, התחילו לברר אם מגיע לכם לקבל פטור ממס הכנסה לחולי סרטן.

מאמרים נוספים

למה כדאי לכם להעסיק עורך דין לפטור ממס הכנסה לחולי סרטן?

העסקת מומחה לפטור ממס הכנסה לחולי סרטן יכולה להיות מאוד משתלמת ומועילה לחולי סרטן. הנה הסיבות למה כדאי לכם להעסיק מומחה לקבלת פטור ממס הכנסה:

  1. המומחה יכול לסייע לכם בהבנת התנאים והדרישות לקבלת פטור ממס הכנסה לחולי סרטן, כולל תנאי המסורתיות והמשפטיות במדינתך ובתחום המס הכנסה.

  2. המומחה יכול לסייע לך באיסוף ובהכנת המסמכים הנדרשים להגשת בקשה עבור פטור ממס הכנסה לחולי סרטן, כגון תעודת רישום של חולי סרטן וטיפול בהם, אישורים רפואיים ועוד.

  3. המומחה יכול להעביר את הבקשה בצורה יעילה ומהירה יותר על-ידי היכרותו המעמיקה עם נהלי מס הכנסה והרשויות המסורתיות המקומיות.

  4. המומחה יכול לסייע לך במניעת טעויות וחריגות מסורתיות אפשריות, ולוודא שבקשת פטור ממס הכנסה לחולי סרטן נענית במהירות וביעילות מרבית.

כל אלה יכולים לעזור לכם לקבל פטור ממס הכנסה לחולי סרטן בצורה יעילה וכלכלית ובכך בעצם להתרכז בטיפול ובמשימות אחרות.

צריך לעבור ועדה רפואית בשביל לקבל פטור ממס הכנסה לחולי סרטן?

התשובה היא כן. בשביל לקבל פטור ממס הכנסה לחולי סרטן עליכם לעבור ועדה רפואית. הוועדה הרפואית מאמתת את מצב הבריאות של מגישה בקשת הפטור וקובעת אם הוא מתאים לקבל פטור ממס הכנסה לחולי סרטן. על מנת לעבור את הוועדה הרפואית, עליכם לספק תעודת רישום כחולה סרטן וטיפול יחד עם אישורים רפואיים מתאימים. 

בעקבות התהליך הארוך והמייגע, בדרך כלל, מומלץ לפנות לעורך דין או למומחה מס כדי לקבל עזרה וייעוץ לפני העברת בקשה לוועדה הרפואית בשביל להגיש את הבקשה עבור פטור ממס הכנסה לחולי סרטן ולוודא שהמסמכים הנדרשים נשלחו והועברו בצורה נכונה ובמלואם. אז נכון שהתהליך הוא ארוך והרבה אנשים מוותרים על זכויותיהם בעקבות זה, אך עליכם להבין כי זו הדרך היחידה דרכה תוכלו לקבל את מה שמגיע לכם. 

אז קדימה, תפנו אל פקיד שומת המס באזור בו אתם גרים, הגישו בקשה לקבלת פטור ממס הכנסה לחולי סרטן מלאו את הטפסים המתאימים ואל תשכחו גם לצרף את הפרוטוקול שקיבלתם לאחר הוועדה של ביטוח לאומי. בשלב הבא, מס הכנסה יקבל את כל החומר ששלחתם, ישקול את הבקשה ויקבע האם תקבלו פטור ממס הכנסה לחולי סרטן או שאולי אפילו מגיעים לכם החזרים וכמה.

תוכן עניינים

קטגוריות
השירותים שלנו
חייגו 054-7274614 או
השאירו פרטים לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות!
הפופולריים ביותר
עוד מאותו נושא
Open chat
לשיחה מהירה לחץ כאן
לשיחה מהירה לחץ כאן