חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מה מוגדר כתאונת עבודה

תאונת עבודה

החיים הם כה דינאמיים שאין לאף אחד יכולת לצפות את יום המחר. כל יום הוא יום חדש שיכול להביא עימו שמחה אך לצערנו, יכול להביא עימו גם צער. לאף אחד אין את היכולת לתכנן מתי הצער יפגוש אותו. יש כל מיני אירועים כמו תאונת בעבודה אשר יכולים לשבש ולערער את סדר היום.

אבל איך מתמודדים עם המצב כשהוא מוגדר כתאונת עבודה? איזה אירוע ניתן להגדיר כתאונה שקרתה בעבודה? מי אחראי על התשלום? שאלות אלו ועוד נפרט עליהן בהמשך. רוצים לדעת עוד? תמשיכו לקרוא.

מהי ההגדרה של תאונת עבודה?

על פי ההגדרה הרווחת, תאונת עבודה היא תאונה שהתרחשה במקום בו האדם עובד, במקומו הקבוע ו/או אם נגרמה כתוצאה ישירה לאחר ביצוע משלח ידו או כאשר העובד נשלח למשימה כלשהי מטעם מעסיקו.

בשונה משכירים, כאשר מדברים על עצמאיים, אשר להם אין מעסיק קבוע או מעסיק בכלל, תאונת עבודה מוגדרת כאשר מקורה הוא כתוצאה או במהלך ממשלח ידו האישי. 

תאונת עבודה יכולה להתרחש לא רק בזמן ביצוע או שהייתה במקום העובדה, אלא גם בטווח הזמן בו העובד מגיע לעבודה וכאשר הוא עוזב את מקום עבודתו.

במילים אחרות, תאונת עבודה יכולה להיות תאונת דרכים אשר קרתה לעובד בזמן בו הוא יוצא מביתו על מנת להגיע למקום עבודתו בו הוא עובד, ולהיפך. 

שתי סיטואציות אלו מוגדרות גם כן תחת הכותרת של "תאונת עבודה".
עובדה זו בעצם חושפת כל אדם אשר עובד בכל מקום שהוא ואף מעלה את הסבירות להיתכנות שהוא יהיה מעורב במצב של תאונת בעבודה לפחות פעם אחת בחייו. 

נוסף על כן, נציין כי תאונה המתרחשת בעבודה יכולה להתרחש גם כן במהלך זמן הפסקתו של העובד, ללא כל קשר היכן היא קרתה כל עוד זה קרה בזמן הפסקתו. כלומר, אם עובד יצא ממקום עבודתו לצורך התרעננות בזמן שהיה מוגדר לו כהפסקה, ובעודו בהפסקה הוא נפגע, זה ייכלל תחת ההגדרה תאונת עבודה.

תאונת עבודה

מי משלם במקרה של תאונת עבודה?

קרה ונקלעתם למצב של תאונת עבודה, בין אם מדובר בפגיעה קשה וחמורה ובין אם מדובר בפגיעה קלה, יש לכך השלכות רבות בעתיד הקרוב והרחוק. אבל כעת, בזמן זה שאתם נמצאים בחופשת מחלה בביתכם, השאלה שכנראה מהדהדת בראשכם היא: מי אמור לשלם במקרה של תאונה בעבודה? הרי ישנן הוצאות רבות הכרוכות בסיטואציה זו, בניהם טיפול רפואי ותרופתי. 

הלא הטיפול הרפואי נדרש כתוצאה ממקרה של תאונת עבודה, אז מי אחראי על התשלום על כל ההוצאות? נציין שבמצבים שמוגדרים כתאונת עבודה, המענה והפתרון ניתן על ידי גוף ממשלתי, ביטוח לאומי שהוא זה שאמור לטפל בכל מה בקרה בתאונת העבודה של אותו עובד.

במילים אחרות, הגוף הממשלתי, "ביטוח לאומי" הוא זה שאחראי על מתן מענה רחב ומקיף עבור תאונת עבודה, מכל סוג שהוא כל עוד היא מאושרת ומוכרת על ידו. 

זוהי בעצם זכות כללית שלא ניתנת לערעור, כיוון שהיא קיימת ותקפה עבור כל האנשים אשר עובדים במדינת ישראל. כל עובד שעובר תאונת עבודה זכאי לזכות זו כל עוד הוא שילם בעברו דמי ביטוח חודשיים, שבעבור דמי ביטוח אלו הזכות הזו תקפה.

יתרה מזאת, המוסד לביטוח לאומי, אחראי לממן בעבור עובדים שעברו תאונה בעבודה את הטיפול הרפואי לו הם נזקקו באופן מידי כתוצאה מאותה הפגיעה. בעוד שאם העובד נזקק לעזרה ראשונה ואשפוז ראשוני, שירותים אלו יינתנו לעובד במימון מלא באחריות קופת החולים לה הוא משתייך.

תאונת עבודה

מהו ההליך להכרה בתאונת עבודה?

במידה והנכם מעוניינים שהמוסד לביטוח לאומי יכיר ויקבל את התאונה שעברתם בתור תאונת עובדה, יש צורך שהעובד ימלא טופס שיקבע דרגת נכות ולפיו גם תקבע קצבת הנכות אותה הוא יקבל לאור תאונת עבודה.

בטופס זה יש למלא את כל הפרטים האישיים של העובד, כמו גם, את הפרטים אשר נלווים לאירוע, לפגיעה ולטיפול הרפואי שנזקק העובד בגין תאונת עבודה שקרתה לו. 

בסוף הטופס יש לצרף את הפרטים הפיננסיים של העובד כדי שהמוסד לביטוח לאומי יוכל להעביר את הפיצוי לו העובד יהיה זכאי במידת הצורך אם הוא ימצא מתאים לקבלם. לאחר מכן, כשהטופס יוגש לבדיקתו של המוסד לביטוח לאומי, תוזמנו לוועדה רפואית.

הוועדה הרפואית היא מטעם המוסד לביטוח לאומי, ובה בעצם הינכם מוזמנים כדי להעיד בפני רופאים מטעם ביטוח לאומי, על מנת שיוכלו הרופאים להתרשם ממצבכם הרפואי במידת הצורך הקיימת, זאת כדי שיוכלו לקבוע את גובה הפיצוי ואחוזי הנכות להם אתם תהיו זכאים אם בכלל. 

מומלץ להתייצב לוועדה הרפואית עם כל המסמכים הרלוונטיים שקשורים למקרה של תאונה בעבודה, עליה עומדים לדון בוועדה. המסמכים צריכים להיות רלוונטיים למקרה של תאונת עבודה ובהם תוכלו בעצם לבאר את נסיבותיכם האישיות.

יתר על כן, תוכלו להיעזר בסיוע של גורם חיצוני כמו עורך דין מטעמכם אשר ייצג אתכם, במהלך הוועדה, במידה ואתם אלו שתובעים את אחוזי הנכות והפיצויים בגין תאונת עבודה.

מאמרים נוספים

אז מה בעצם מוגדר כתאונת עבודה?

ישנן סיטואציות רבות בהן קורית תאונה, בין אם בזדון ובין אם נעשית לא בכוונה, אך לא בכל המקרים הללו העובדים שנפגעים מודעים לכך שתאונתם יכולה להיות מוגדרת בתור תאונת עבודה.

רבים מהעובדים אינם מודעים מהם הקריטריונים וההגדרות העומדות כדי להגדיר תאונה שקרתה להם העבודה או בדרך אליה.

כתוצאה מחוסר ידע על תאונות מסוג אלה, הם אינם פועלים כדי לממש את זכויותיהם אשר טבועות בחוק. בעקבות חוסר מיצוי הזכויות של עובדים רבים, תמצתנו ופשטנו עבורכם את ההגדרה של תאונת עבודה. זאת על מנת לדאוג לכך שתוכלו למצות את מלוא הזכויות שמגיעות לכם בגין האירוע.

אז מה מוגדר כתאונת עבודה?

1. פציעה שקרתה תוך כדי הגעה או חזרה ממקום העבודה או אליו. במידה ואתם הייתם בדרככם אל העבודה או חילופין, הייתם בדרככם מהעבודה לביתכם, ונפצעתם בדרך, אירוע זה יכול להיחשב כך.
בין היתר נכללים גם מקום לינה אחר שאליו חזר העובד, בין אם בנסיעה או בהליכה. כל אלו יכולים לזכות אתכם בפינויים וסיוע שתזדקקו לו במסגרת תאונת עבודה.

2. אם נפצעתם תוך כדי עבודה, אפילו אם לא מדובר בפעולה שקשורה לעבודתכם. למשל, נפצעתם בעודכם עושים דבר מה כמו ללכת במדרגות או התחשמלות. אלו יחשבו גם כן תאונת עבודה.

3. פציעה אשר נגרמה עקב הצלת רכוש או לשם מניעת נזק. למשל, לנסות לתפוס דבר מה שנפל כדי להגן על אדם או רכוש אשר צפויה להם סכנה ממשית לפגיעה.

4. תאונה שקורית בזמן הפסקה שניתנה לעובד מטעם מעסיקו בזמן העבודה נקראת תאונת עבודה.

5. תאונה אשר מתרחשת במקום שהעובד עובד בו, לחילופין במקום בו משלמים לו את שכרו. כלומר, גם במקום בו העובד הולך כדי לקחת את תלוש המשכורת שלו, ונפצע בדרכו זה נחשב בתור תאונת עבודה.


כמובן שישנם עוד סעיפים שיכולים להיות מוכרים בתור תאונת עבודה, אבל כדי לאמת זאת בוודאות מומלץ להיוועץ עם איש מקצוע מהתחום.

טיפים נכות מעבודה

1.אדם אשר נפגע בעבודה  ולא נעדר עקב פגיעתו עדין רצוי להגיש תביעה לפגיעה מעבודה.

2. במידה ובעקבות הפגיעה יש חשש שאותו אדם יקבל מעל 90 ימי מחלה, רצוי להגיש את התביעה לקצבת נכות מעבודה כמה שיותר מהר.

3. במידה ודמי הפגיעה שקיבלתם נמוכים מקצבת הבטחת הכנסה, יכול להיות שתהיו זכאים לתוספת השלמת הכנסה לדמי הפגיעה שקיבלתם.

4. גם מתנדבים אשר נפגעו בעבודה שבה התנדבו ישולמו להם דמי פגיעה על פי חוק לעניין תאונות בעבודה.

5. קופת החולים שאתה חבר בה תממן את עלות הטיפול הרפואי בעקבות הפגיעה ללא תוספת תשלום כחלק מזכאותך. 

נפגעתם בעבודה? עברתם תאונה כלשהי בעבודה? רוצים למצות את מלוא הזכויות שלכם? אנחנו כאן בשבילכם לכל שאלה ועזרה בנושא!

תאונת עבודה

תוכן עניינים

קטגוריות
השירותים שלנו
חייגו 054-7274614 או
השאירו פרטים לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות!
הפופולריים ביותר
עוד מאותו נושא
Open chat
לשיחה מהירה לחץ כאן
לשיחה מהירה לחץ כאן