חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הטבות לתו נכה – הרשימה המלאה לפניכם!

הטבות לתו נכה

כפי שרובכם ודאי כבר יודעים, החוק במדינת ישראל מעניק לאזרחים השונים אשר מחזיקים בתו נכה את האפשרות ליהנות משורה רחבה של הטבות. זאת בעוד כי השאיפה העיקרית היא כמובן לאפשר לאותם אנשים שברשותם תו נכה להגיע בצורה נוחה ופשוטה למקומות, על מנת להיפטר מהתלות שלהם בגורמים חיצוניים למינימום האפשרי.

אי לכך, מיותר לציין מדוע לא מעט אזרחים זכאים לקבלת הטבות לתו נכה שכן, חשוב לציין כי במטרה לממש את ההטבות, יהיה עליכם להגיש את כל המסמכים הדרושים. יחד עם זאת, אפשר לומר ללא עוררין כי קיים מספר לא מבוטל של זכאים שעדיין לא מימשו את זכאותם, למה אתם שואלים?

ובכן, יש לכך מספר סיבות שונות, אך חלק משמעותי מאותם אנשים חוששים מביצוע התהליך, לאור המחשבה כי מדובר על תהליך מורכב וארוך במיוחד, כזה שיגדול מהם לא מעט זמן שאותו הם מעדיפים לתת במקומות אחרים. בדיוק מהסיבה הזו, החלטנו לרכז למאמר הבא את כל המידע הרלוונטי אודות הטבות לתו נכה. 

הטבות לתו נכה

כמה אחוזי נכות נדרשים לקבלת תו נכה?

טרם בחרתם לפנות אל משרד הרישוי במטרה להוציא תו נכה, עליכם להבין תחילה כמה אחוזי נכות תצטרכו להציג במטרה לקבל הטבות לתו נכה.

כמו כן, לא כל אזרח במדינת ישראל אשר מוגדר כאזרח נכה יהיה זכאי באופן מיידי לקבל התו ולכן, חשוב לוודא כי אתם אכן מבינים את המצב בו אתם נמצאים, כך שתוכלו להתחיל ולתכנן את הצעדים הבאים שלכם בצורה ממוקדת ומדויקת יותר.

בהתאם לחוק במדינת ישראל, כל אזרח שמחזיק ב-60% נכות ויותר, בזמן שתנועתו בדרכים עשויה לסכן את המצב הבריאותי שלו, יהיה זכאי בקבלת תו נכה. אם כן, אחוזי הנכות נעמדים על ידי המוסד לביטוח לאומי, שהוא למעשה הגוף המרכזי האחראי על כל אחוזי הנכות במדינת ישראל.

חשוב להוסיף כי ישנה ועדה רפואית שהיא למעשה הגוף המכריע שיקבע את אחוזי הנכות שיזקפו לזכותו של כל אזרח, כאשר אחוזי הנכות נקבעים בהתאם למצבו הרפואי של כל אזרח. זאת בעוד כי אזרחים שמחזיקים בפחות מ-60% נכות יכולים גם ליהנות מזכאות לכל אותן יתרונות הנכללות תחת המושג "הטבות לתו נכה".

הטבות לתו נכה

כיצד מקבלים תו נכה?

החשש העיקרי שעולה בקרב מרבית האזרחים אשר מעוניינים להוציא תו נכה בא לידי ביטוי בבירוקרטיה מתישה במיוחד שעשויה לגזול מהם לא מעט זמן. יחד עם האמור, צריך לציין כי בעידן המודרני של היום, לא מדובר על פעולה מורכבת במיוחד, ובמרבית המקרים, במידה ותוכלו להצטייד בכל המסמכים הדרושים, הרי שתוכלו ליהנות מהזכאות תוך פרק זמן קצר במיוחד.

למעשה, בעזרת הטכנולוגיה של היום תוכלו לבצע את כל התהליך בצורה מקוונת, מה שמקל משמעותית על האזרחים שהניידות שלהם מוגבל. על כן, בשלב הראשון יהיה עליכם להגיש את טופס הבקשה לתו חניה לנכה, לצד מספר מסמכים רלוונטים שיסייעו לכם בהגדלת הסיכויים לקבלת אישור, בין אם מדובר על מסמכים רפואיים ובין אם מדובר על מסמכי זיהוי.

כמו כן, עליכם לזכור כי על הבקשה לכלול את כל המסמכים הרלוונטים, בהתאם למצב אליו אתם נתונים, אחרת לא תוכלו לקבל תשובה והתהליך צפוי להתארך פעם אחר פעם. אי לכך, וודאו כי אינכם מגישים את הבקשה בחלקים, עד העת בה תוכלו להשיג את כל המסמכים הדרושים.

הטבות לתו נכה

הטבות לתו נכה - מי זכאי?

ישנם לא מעט פרמטרים שיכולים להביא לכדי זכאות לתו נכה ולכן, ההמלצה המרכזית תהיה לבצע בדיקה אישית בהתאם למצב הרפואי אליו אתם נתונים. כך למעשה, תוכלו להבין האם בהתאם לאחוזי הנכות או לחילופין בהתאם למצב רפואי כזה או אחר, יהיה ניתן ליהנות מהטבות לתו נכה.

ככלל, כמעט כל אזרח במדינת ישראל שמחזיק ב-60% נכות ויותר יהיה זכאי לקבל את התו. יחד עם זאת, חשוב לציין כי גם הורים עם ילד זכאי יהיו זכאים לקבלת התו, במטרה לסייע לילד להתנייד ממקום למקום.

כפי שציינו קודם לכן, למעשה כל נכה זכאי להגיש בקשה לקבלת תו נכה עבור מספר כלי רכב, בתנאי שכל אחד מהם אכן מסייע לנכה עם בעיית הניידות שלו. עם זאת, במידה ואתם עדיין מטילים ספק בזכאותכם לקבלת התו, הרי שעומדת בפניכם האפשרות להתייעץ עם אנשי מקצוע מנוסים שמכירים את התחום על שלל רבדיו.

כמו כן, תוכלו פשוט לשלוח את כל המסמכים הרלוונטים למשרד הרישוי שכן, מדובר על הגוף שיכריע האם אתם זכאים או לא – הרי מה כבר תפסידו?

מאמרים נוספים

כך תוציאו תו נכה בינלאומי

באופן טבעי, לא מעט אזרחים אשר מחזיקים בתו נכה בתוך מדינת ישראל, צריכים להנפיק תו נכה בינלאומי. זאת בעוד כי הבעיה העיקרית שעולה בהנפקה של תו נכה בינלאומי החלה במהלך שנת 2006, בעת בה משרד התחבורה במדינת ישראל יצא בהודעה כי הוא מפסיק להנפיק תווים בינלאומיים.

משכך, התו שמתקבל במשרד התחבורה הישראלי תקף אך ורק לארץ ובעקבות זאת, לא פעם ולא פעמיים עולה השאלה – כיצד ניתן להנפיק תו נכה בינלאומי? ובכן, יש לציין כי הדרך הטובה ביותר להתמודדות עם המצב תבוא לידי ביטוי בהגשת פנייה ישירה לשגרירות במדינה הספציפית בה אתם מעוניינים לשהות במהלך החופשה שלכם.

כך למעשה, תוכלו לברר מבעוד מועד אודות המסמכים הרלוונטיים שתצטרכו להגיש במטרה לקבל תו נכה שתקף למדינה אליה אתם טסים. יחד עם זאת, עליכם לזכור כי לא כל מדינה מאפשרת לבצע את הפעולה הייעודית, אך ישנם לא מעט מקומות שכן יחליטו להתחשב במצב.

יחד עם האמור, מוטב לדעת כי ישנם לא מעט גופים ישראלים שיכולים לסייע לכם בהנפקת תו נכה בינלאומי. משכך, עליכם לוודא כי אתם ממצים את כל האפשרויות עוד לפני שאתם עולם על המטוס – במטרה לוודא טיסה בראש שקט.

שורה תחתונה - כל ההטבות לתו נכה

כאשר מדובר על הטבות לתו נכה, ניכר כי מדובר על שורה רחבה של הטבות שונות. כמו כן, הזכות הגדולה ביותר שאותה יקבל כל אדם שזכאי היא כמובן האפשרות להחנות את רכבו הפרטי בחנייה לנכים.

במרבית המקרים, יהיה מדובר על חניות סמוכות לכניסה של המקום הספציפי שאליו הגעתם, מה שמעלה משמעותית את רמת הנגישות. על כן, הטבות לתו נכה כוללות בתוכן את האפשרות להחנות בחנייה כחול לבן מבלי הצורך לשלם, לפחות ברוב המוחלט של הרשויות המקומיות במדינה.

גם כאן למעשה מדובר על יתרון משמעותי שיקל בצורה נרחבת על חייהם של כל אותם אנשים שמחזיקים בתו נכה וזקוקים לסיוע בניידות שלהם. מלבד ליתרונות החנייה השונות, הטבות לתו נכה, מאפשרות לכל אזרח להימנע מהמתנה בתור במקום שאליו הוא מגיע שכן, באמצעות הצגת התו תוכלו לעבור לקדמת התור בסופר או בכל מקום אחר.

בשורה התחתונה, הטבות לתו נכה הן למעשה זכויות משמעותיות שנועדו בראש ובראשונה במטרה להפוך את החיים של כל אותם אנשים לקלים ככל הניתן. כך שההמלצה שלנו תהיה להוציא תו נכה במידה ומתאפשר, כך שתוכלו להתחיל ליהנות משורה רחבה של הטבות לתו נכה.

תוכן עניינים

קטגוריות
השירותים שלנו
חייגו 054-7274614 או
השאירו פרטים לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות!
הפופולריים ביותר
עוד מאותו נושא
Open chat
לשיחה מהירה לחץ כאן
לשיחה מהירה לחץ כאן